Riittävällä palautumisella ja rentoutumisella hyvinvointia!

Kuva: StudioMetsä

MINA LOPONEN, RENTOUTUSMENTORI

Rentoutuminen, palautuminen, hyvä uni ja rauhallinen hengitys, niissä piilee hyvinvointi sekä kevyempi ja iloisempi elämä! Tavoittelen näitä paitsi lempeän liikkeen avulla, niin myös erilaisten valmennusten, harjoitusten ja pohdintojen kautta - siten, että jokainen pääsee ITSE oivaltamaan ja kokemaan, mikä on itselle oikein ja hyväksi. Tutustu minuun ja osaamiseeni paremmin täällä.

PARASTA, MITÄ ON: AAMUN ENERGIAN AVAUS. Jo toinen vuosi käynnissä!

Mikä olisikaan ihanampaa ja energisoivampaa kuin heti aamusta laittaa oma keho ja mieli liikeelle! Kolmena arkiaamuna viikossa (ma,ke,pe) lempeä kehon herättely klo 7:20-7:40 - seisoen, ilman apuvälineitä, eikä sinulle tule hiki. Säännöllisenä tapana aamun energian avaus tarjoaa aivan uuden näkymän päivään, kun keho ja mieli ovat jo aamulla täysin hereillä!  Tämä on huikeaa.... Lue lisää!

Lue myös ohjaamistani, viikottaisista sekä kuukausittaisista, joogatunneista täältä.


HYVINVOINTIA KEHOLLE JA MIELELLE - KOKO IHMISELLE

PALAUTUMISOHJAUS

Palautumisen elementtien huomiominen parantaa paitsi jaksamista niin myös elämänlaatua sekä halua ja kykyä katsoa tulevaisuuteen positiivisesti. Hyvin nukuttu yö tai luonnossa vietetty päivä auttavat palautumisessa, mutta on paljon muutakin, mitä kannattaa huomioda tiellä uupumuksesta voimaantumiseen tai yleisesti arjessa. Jokainen valinta vie sinua lähemmäs tai kauemmas riittävästä palautumisesta ja sitä kautta vaikuttaa hyvinvointiisi. 

Palautumisohjaus on henkilökohtaisia tai pienryhmässä tapahtuvia tapaamisia, joiden aikana pohditaan ja keskustellaan osallistujan (-ien) tilanteesta ja miten uupumusoireita voisi pienentää ja tehdään erilaisia harjoituksia, joiden avulla oma toiminta konkretisoituu. Sitoudumme parantamaan omilla valinnoillamme omaan palautumista, opimme palautumisen elemesteistä ja unesta, kiinnitämme huomiota hengittämiseen ja rentoutumiseen. Lisäksi teemme Lempeää liikettä, tutustumme keholliseen kokemukseen ja päästämme turhasta irti. Suositus on tavata 5-10 krt tai toteutus esimerkiksi yhden illan tapahtumana (2-3h). Lue lisää.


HYVINVOINTAPAHTUMAT

  • Hyvinvointiluennot ovat oiva tapa kerrata, tai tutustua ensimmäistä kertaa, erilaisia hyvinvointiin vaikuttavia aiheita. Kerron mielelläni mm. palautumisen elementeistä ja miten kehittää omaa toimintaa siten, että jaksaisi paremmin ja kokisi jälleen iloa! Erityisesti uni, rentoutuminen ja hengitys ovat keskeisiä asioita huomioda. Luennot sisältävät aina kokemuksellisia osia (liiketttä) sekä harjoituksia - jokainen pääsee vastatusten itsensä kanssa. Lue lisää.
  • Hyvinvointipäivä rakennetaan juuri sellaiseksi kuin ryhmäsi tarvitsee ja haluaa. Päivä (3-8h) voi sisältää reipasta liikettä, lempeää ja rauhallista liikettä, rentoutumista, hengitysharjoituksia, meditaatioita, hyvinvointiluentoja sekä valmennustyyppisen keskustelutunnin. Lue lisää.
  • Hyvinvointiohjelmat suunnitellaan yhdessä organisaation kanssa vastaamaan henkilöstön tarpeita. Esimerkiksi 10-12 viikon ohjelma, minkä aikana jokainen oppii valmiudet rentoutua ja ymmärtää, miksi kannattaa priorisoida pieniä rentoutumisen ja rauhoittumisen hetkiä päivän aikana. Ohjelma kootaan sisältämään esimerkiksi hengitysharjoituksia, meditaatioita, tietoista läsnäoloa, lempeää liikettä ja henkilökohtaisiavalmennuksia - täysin tarpeen mukaisesti. Lue lisää.



Haluatko kuulla lisää - ota minuun yhteyttä!


JOOGARETRIITIT JA HYVÄN OLON MATKAT

*Kesän runsaus joogaretriitti su 23. - ke 26.6. Villa Sofiassa Inkoon saaristossa

Mikä ihana tapa jatkaa juhannuksen taikaa sunnuntaista keskiviikkoon! Retriitti on täynnä joogaa, tietoista hengittämistä ja hengitysharjoituksia, meditaatioita, maukasta ja terveellistä ruokaa, oleskelua luonnossa, mukavaa seuraa tai hiljentymistä yksikseen, lepoa ja rauhaa. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täällä.

*Ihanat joogaretriitit keväällä, kesällä ja syksyllä 2024

 

  • Kesän runsaus joogaretriitti, su 23. - ke 26.6. Villa Sofiassa Inkoon saaristossa. Lisätietoa  ja ilmoittautuminen täällä.
  • Kolmas Jooga&hengitys viikonloppuretriitti pe 27.- su 29.9. Villa Heponiemessä. Lisätietoa ja ilmoittautuminen täällä.
  • Sekä marraskuussa 22.-24.11. Hyvän Olon joogamatka: Valoa pimeyteen. Paikkana Villa Heponiemi. Ennakkovarauslistalle voit ilmoittautua: mina(a)milocoo.fi.
  • Tammikuussa tulossa I-H-A-N-A HIljaisuuden retriitti to 30.1. - su 2.2.2025 (mahdollista saapua myös pe 31.1.)
  • Huhtikuussa seuraava Hyvän Olon jooga- ja shiatsuretriitti pe 4.- su 6.4.2025.

HIERONTA

Varaa hieronta-aika tästä

Olin jo pohtinut kokonaan lopettavani hieromisen. Kunnes vastaani tuli SE HETKI. Ja nyt voin sanoa, että oli aika ennen tuota hetkeä ja kaikki tulevat hetket tuon hetken jälkeen. Jotain ainutlaatuista, jopa taianomaista tapahtui - asiakkaani koko olemus oli hoidan aikana muuttunut, ja hänen silmänsä säteilivät ja kostuivat. Niin minunkin. Ehkä minun on tarkoituskin tehdä hengityshierontoja. Lue lisää hoidoistani.

Asiakaspalautteita

VALMENNUS

Kokemus oli hyvä, vaikka se aluksi jännittikin. Yhteistyö tuntui luontevalta ja tapaamisissa oli helppo olla myös etäyhteydellä. Pidin siitä, että sain vapaasti kertoa tunteistani ja minua kuunneltiin. Koin myös erilaiset tehtävät hyödyllisiksi ja ne antoivat tilaa tunteiden käsittelylle. Selvisin kirjoituksista ja uskon, että kanssasi keskustelusta oli siinä hyötyä. Opetit minulle silloin ”mitä sitten?” -ajattelun ja hyödynnän sitä edelleen. Olen myös jakanut tätä ympärilläni oleville ihmisille, jotka ovat kokeneet stressiä ja ahdistusta. Kiitos vielä! 

-YO-kirjoituksiin valmistautuva nuori, jännitysproblematiikkaa-

AAMUN ENERGIAN AVAUS

Jäin koukkuun aamun energian avauksiin heti ensimmäisestä viikosta alkaen. Ei enää torkuttamista tai puhelimen selailua sängyssä. Lempeä liike herättää kehon ja  mielen sopivasti ennen päivän kiireitä.  Rauhassa kehon läpi virtaava energia sulattaa kuin huomaamatta kireydet ja vapauttaa hengityksen. Päivä alkaa uudella rytmillä ❤ Energian avauksen pituus 20 minuuttia on paras mahdollinen. Siihen malttaa keskittyä aamun tohinassakin. Säännöllinen osallistuminen auttaa selvästi pitämään myös liikkuvuutta yllä ja jumit aisoissa. Suosittelen!

- Asiakas ensimmäisestä viikosta asti - 

HYVINVOINTIPÄIVÄ 

  • Ja iso iso kiitos sinulle kertakaikkiaan hyvästä lauantaista, ammattitaidostasi ja paneutumisestasi! Uskon että jokainen meistä oli yhtä iloinen ja tyytyväinen kuin minäkin olin, ja hallituskaveri xx kiitteli vielä viestillä. ❤️ 

- Yhdistysasiakas -

  • Aamupalaverissa kyselin palautteita päivästämme ja ohjelmastasi (sekä asiantuntijuudestasi) pidettiin kovasti! Ensimmäistäkään kehitysehdotusta ei tullut esille tällä kertaa 😊. 

- Työyhteisö -


Posti
Puhelu
Instagram
LinkedIn